Новости в СМИ
Участь в інфраструктурних проектах в Україні залишається інструментом підтвердження статусу інвестора - експерт
В Україні фінансування інфраструктурних об'єктів ще залишається інструментом підтвердження статусу інвестора, але ніяк не джерелом високого прибутку.
Таку думку в коментарі УКРІНФОРМу висловила начальник відділу фінансового консалтингу Інвестиційного холдингу «ПРО-КАПІТАЛ» Оксана Мацевич.
На її думку, для успішної реалізації інфраструктурних проектів важливим чинником є тісна співпраця держави з інвесторами. На сьогодні в інфраструктурні об'єкти України найчастіше інвестують міжнародні фінансові організації, зокрема IFC і ЄБРР. Так, нагадала експерт, в структурі портфеля IFC інвестиції в об'єкти інфраструктури становлять 5%, а розмір портфеля $889 млн, частка інфраструктурних проектів в портфелі ЄБРР - 6%, розмір портфеля - 4,3 млрд євро. ЄБРР також є активним інвестором проектів в транспортному секторі, його частка становить 19% портфеля банку.
"Що стосується приватних інвесторів, то інтерес до інфраструктурних об'єктів у них досить низький, держава ж зі свого боку жодних конкретних кроків створення сприятливого інвестиційного клімату, окрім заяв, не робить. При грамотному стимулюванні інвестиційного попиту на інфраструктурні об'єкти, за допомогою виділення землі, формування пільгових умов для ведення основного бізнесу інвестора на території України тощо, інвестиційну привабливість таких проектів можна підвищити, але при цьому не варто забувати, що розвиток інфраструктури - це прерогатива держави", - підкреслила О.Мацевич.
За переконанням експерта, місцерозташування України між Європою та Азією завжди було основою розвитку транспортної інфраструктури країни, але відсутність достатнього обсягу фінансування є головним чинником заборони зростання. Ініціативи уряду щодо організації платних доріг викликають сумнів в успішності їх впровадження, оскільки навіть в Європі такі проекти не окупаються, з причини високої первинної вартості. Інвестування в транспортну інфраструктуру для приватного інвестора пов'язане з високим ризиком неповернення вкладених коштів, відтак, для стимулювання інвестиційного попиту також ефективним, як і для інфраструктурних об'єктів в цілому, буде надання додаткових можливостей інвесторові, таких як виділення землі біля доріг для будівництва ресторанів, парковок, СТО тощо, тобто створення додаткових джерел доходу для інвестора.
На думку О.Мацевич, привабливими для інвестування об'єкти стануть лише при проведенні всесторонньої державної політики, направленої на підвищення сприятливості інвестиційного клімату, а також створення ефективної системи тісної співпраці між державою і приватними інвесторами.
Источник: http://www.ukrinform.ua